Groei Online

Krachtige keuzes in de leesles

Leren lezen is een magisch proces, voor kinderen maar ook voor professionals.

Kinderen leren in een rap tempo de code van het geschreven woord.
Een kind behaalt diverse mijlpalen. Dat lijkt haast vanzelf te gaan.
Als leerkracht draag je daar veel aan bij.
Zeker als een kind meer moeite heeft met het leren lezen

Wil jij meer weten over de fasen van het aanvankelijk technisch lezen?
Dan is deze module zeer geschikt. Ga je liever voor een complete aanpak, boek dan het totaalpakket: “Van leren lezen naar lezen om te leren”

Wat leer je?
Tijdens deze module bekijken we de leesontwikkeling van groep 1 tot en met 8 in vogelvlucht.
We zoomen uiteraard in op de fase van het aanvankelijk technisch lezen.
De deelvaardigheden, en dat zijn er nogal wat,  die nodig zijn om het aanvankelijk technisch lezen succesvol af te ronden bespreken we uitgebreid.

Je leert hoe je de perfecte leesactiviteiten organiseert én welk leerkrachtgedrag daarbij hoort.
Ook leer je hoe je een analyse van het technisch lezen maakt bij een leerling die leert lezen, zodat je perfect kan aansluiten bij wat deze leerling vraagt.

We bekijken jouw methode en wegen af welke opdrachten zeker langs moeten komen in de volgende les en of er opdrachten zijn die minder zinvol zijn voor het leren lezen.

Voor wie?

Deze module is zeer geschikt voor leerkrachten in de groepen 1 tot en met 4.
Maar natuurlijk ook voor iedereen die meer wil weten over aanvankelijk technisch lezen.
Deze module is onderdeel van het traject “Van leren lezen naar lezen om te leren”.
Speciaal voor die scholen die van al hun leerlingen sterke lezers willen maken.

Nog een vraag? Grote kans dat je het antwoord vindt bij de FAQ. 

Praktische informatie

  • Studieduur: ca 2,5 uur
  • Theorie en praktijk
  • Inclusief materiaal, deelnemers nemen hun eigen methode mee
  • Ook te volgen als onderdeel van een traject.
€28,-
incl. BTW

Er is op dit moment nog geen startdatum bekend van deze cursus.
Heb je interesse en wil je graag starten?
Neem dan contact op.