Krachtige keuzes in de leesles

Leren lezen is een magisch proces, voor kinderen maar ook voor professionals. Kinderen leren in een rap tempo de code van het geschreven woord.
Een kind behaalt diverse mijlpalen. Dat lijkt vanzelf te gaan.
Als leerkracht draag je daar veel aan bij.
Zeker als een kind meer moeite heeft met het leren lezen

Wil jouw team meer weten over de fasen van het aanvankelijk technisch lezen?
Dan is deze studiedag zeer geschikt. Ga je liever voor een complete aanpak, boek dan het traject “Van leren lezen naar lezen om te leren”

Wat leer je?
Tijdens deze studiedag bekijken we de leesontwikkeling van groep 1 tot en met 8 in vogelvlucht.
We zoomen uiteraard in op de fase van het aanvankelijk technisch lezen.
De deelvaardigheden die nodig zijn om het aanvankelijk technisch lezen succesvol af te ronden bespreken we uitgebreid.
Je leert hoe je de perfecte leesactiviteiten organiseert én welk leerkrachtgedrag daarbij hoort.
Ook leer je hoe je een analyse van het technisch lezen maakt bij een leerling die leert lezen.

We bekijken jouw methode en er is tijd om een aantal lessen voor te bereiden met de kennis die je leerde tijdens deze studiedag.

Voor wie?
Deze studiedag is zeer geschikt voor leerkrachten in de groepen 1 tot en met 4.
Maar natuurlijk ook voor iedereen die meer wil weten over aanvankelijk technisch lezen.

Deze module is onderdeel van het traject “Van leren lezen naar lezen om te leren”. Speciaal voor die scholen die van al hun leerlingen sterke lezers willen maken.

Ook te boeken als E-learning.

Praktische informatie

  • Studiedag van 3 uur
  • Maximale groepsgrootte 15 deelnemers
  • Theorie en praktijk
  • Inclusief materiaal, deelnemers nemen hun eigen methode mee
  • Ook te boeken als onderdeel van een traject.
€425,-
vrijgesteld van BTW Meer deelnemers? Neem contact op

Reacties van deelnemers

“Een hele verhelderende studiedag met genoeg informatie én ideeën voor in de klas”

“Ik ben weer opgepept om flink aan de gang te gaan met mijn boekenhoek en boekpromotie”

“Geïnspireerd. Zoveel zin om aan de slag te gaan met mijn leesonderwijs”

Scroll naar boven